de Business-Planner logo

Golden Guidelines

Als jouw technische rechterhand vind ik het belangrijk dat we onze samenwerking in een goede verstandhouding kan verlopen. Ik zeg samenwerking, want ik ben in de eerste plaats ook zelf een ondernemer en dus mijn eigen baas.

Maar omdat ik niet altijd een hele goede baas ben voor mezelf en mijn grenzen al eens uit het oog verlies, maakte ik een lijst met Golden Guidelines waar ik me zo goed mogelijk aan probeer te houden, zodat ik een gezonde balans kan bewaren tussen mijn werk en de rest van mijn leven.

Ik maak deze lijst en de bijbehorende uitleg een integraal onderdeel van mijn website, zodat je altijd weet wat je van me kan verwachten als je met me samenwerkt, nu of in de toekomst.

Zo kan je het altijd weer opzoeken en hoeven er geen vragen of misverstanden te ontstaan. Moest je toch vragen hebben, dan kan je me natuurlijk nog altijd gewoon een mailtje sturen!

Groetjes,

Handtekening Imke

Mijn Golden Guidelines

Ik hou communicatie, werk en vrije tijd zo goed mogelijk gescheiden.

Je mag me altijd mailen, tijdens werkdagen kijk ik meermaals per dag mijn mail na en ook op mijn vrije dagen zal ik meestal dagelijks even inchecken.
Mijn werkdagen zijn meestal vooraf ingepland en om een goede focus te houden probeer ik zo weinig mogelijk te schakelen tussen communicatie en uitvoering, ik zal dan ook niet onmiddellijk reageren op mails of berichten.
Alles wat niet dringend is, zal behandeld en beantwoord worden op de daarvoor voorziene werkdag.
Mijn gewone werkuren zijn op weekdagen (behalve woensdag) van 9u – 15u en op woensdag van 9u tot 11.45u.
Ik laat je in elke update-mail steeds weten wanneer ik een werkdag voor je gepland heb.

Vrije tijd is geen werktijd

Na mijn werkuren en op vrije dagen reageer ik in principe niet op werkgerelateerde communicatie, op eender welk kanaal.
Is er iets zo dringend dat het niet kan wachten tot je volgende voorziene werkdag, dan zal ik daar op reageren zodra ik kan.
Feestdagen en schoolvakanties zijn geen werkdagen. Dringende of doorlopende taken zal ik waar mogelijk in mijn agenda passen, na mijn verantwoordelijkheden aan mijn gezin. Voor de maanden juli en augustus zal ik een aangepaste agenda gebruiken met meer (vroege) ochtend- en (late)avonduren.

Instagram is niet mijn vriend.

Ik vind het superfijn als je me tagt op Instagram, of gewoon gezellig een berichtje stuurt. Maar voel je niet beledigd als ik je niet reageer of je niet terug tag. Hoewel Instagram een mooi communicatie- en connectie-kanaal is, is het simpelweg niet mijn vriend. Alles wat te maken heeft met je project of je business verstuur je dan ook steeds via mail of zet je rechtstreeks in Notion, zo kan ik alle belangrijke info en gegevens goed bij elkaar houden.

Communicatie, communicatie, communicatie!

Samen werken aan een doel kan alleen als we allebei op de hoogte zijn van de te volgen route.
Verandert er iets aan je plannen of ideeën, heb je op- of aanmerkingen, zit je ergens mee, moeten we eens brainstormen over een probleem… Laat het me weten (via mail)!
Heb je specifieke taken die op een specifiek moment moeten uitgevoerd worden en je niet zelf kan of wil doen? Zorg dan dat ik deze steeds minstens een week of twee vooraf in mijn agenda kan inplannen.
Voor een groter project is het ook altijd fijn om eens uitgebreid te praten en te brainstormen over je plannen en ideeën via een Zoom-call. Aarzel nooit om die call gewoon in mijn agenda te zetten.
Dat vereist geen overleg of toestemming vooraf, de geautomatiseerde agenda is er om het jou én mij makkelijk te maken. Maak er gerust gebruik van.

Het brandt bijna nooit zo hard als je denkt…

Ik maak mijn planning steeds een tweetal weken vooraf, hou er bij het maken van je eigen planning dus liefst ook rekening mee of en wanneer je me op de hoogte moet brengen van deadlines en tijdgebonden taken.
Mits goede en duidelijke communicatie zal het zelden voorvallen dat er iets écht dringend is dat we niet vooraf kunnen inplannen. Moest er iets onverwacht gebeuren, buiten onze macht om, dan zal ik steeds alles doen wat ik kan om dat zo snel en efficiënt mogelijk op te lossen.
Zijn er toch dringende en last minute taken die niet veroorzaakt worden door externe factoren en waar ik andere opdrachten of vrije tijd voor moet uitstellen, dan zullen deze aangerekend worden aan 150% van de uren.

De SOS call

Ik riep de SOS call in het leven because sometimes shit happens.
Ben jij (nog) geen klant, maar loop je ergens vast of heb je een probleem dat dringend moet opgelost worden? Dan kan je gebruikmaken van de SOS call door een bericht te sturen op Facebook of Instagram met het codewoord ‘SOS’ en een duidelijke beschrijving van je probleem.
Je krijgt dan onmiddellijk toegang tot mijn last-minute agenda waar je alvast een Zoom call kan inplannen. Ik stuur je ook zo snel mogelijk een persoonlijk bericht om dit te bevestigen. Kan ik uit je beschrijving al opmaken dat ik niet de juiste persoon ben om je te helpen, dan zal ik dat direct melden en indien mogelijk doorverwijzen naar een collega met passende expertise.

De kosten voor deze dienst worden berekend over de volledige duur van de Zoom call + eventuele extra tijd die ik spendeer aan het oplossen van je probleem. Tenzij vooraf anders aangegeven wordt, is de prijs van toepassing die je op de prijs-pagina terug vind.

Geen content = geen werk

De meeste taken kan ik niet uitvoeren zonder vooraf aangeleverde content, probeer dus steeds te zorgen dat ik de nodige teksten, visuals en andere gegevens zo snel mogelijk heb. Des te sneller kan ik voor jou aan de slag.
Heb ik geen content en kan ik geen taken voor je uitvoeren op de daarvoor geplande dag, dan ga ik schuiven in mijn agenda en plan ik een nieuwe dag voor je in. Hou er daarbij rekening mee dat Pakket Bronze, Silver en Gold steeds worden uitgevoerd over maximum 3 maanden na aankoop. Is je aantal uren na 3 maanden niet volledig gebruikt, dan komen deze te vervallen.
Pakket Amethyst zal steeds ten einde lopen op het einde van de maand, ongeacht of alle uren opgebruikt zijn.

* Zoals alles in mijn, of eender welke, onderneming is deze lijst een work in progress.